Pravidla pro hodnocení ve výtvarné výchově
3 základní kritéria pro hodnocení práce ve výtvarné výchově:
1. Aktivita
Žák se aktivně účastní výuky, naslouchá učiteli, plní zadané úkoly v hodině. Žák má 70% aktivní docházky v předmětu, v případě nižší docházky žák nahrazuje absenci v předmětu náhradní výtvarnou prací.
2. Pořádek
Žák po dokončení práce uklidí své pracoviště i prostor kolem něj a odevzdá veškeré výtvarné pomůcky, s kterými v hodině pracoval, ve stavu, v jakém si je zapůjčil. Případné poškození či ztrátu žák hlásí učiteli.
3. Připravenost na hodinu
Žák si vede žákovské portfolio, je připraven na hodinu podle zadání učitele, plní zadané domácí úkoly.
- Plnění těchto kritérií posuzuje učitel společně s žákem. Na základě nich pak učitel vyvozuje čtvrtletní hodnocení v předmětu a závěrečnou známku v pololetí a na konci školního roku.
4 kritéria, která se hodnotí při tvorbě výtvarného díla či projektu:
1. Zadání
Dodržení zadaného úkolu (námět, téma práce).
2. Formát
Zvládnutí zadaného formátu (A4, A3, …).
3. Technika
Dodržení zadané výtvarné techniky (malba, kresba, koláž, ...).
4. Dokončení
Dokončení práce v zadaném čase.
- Tato kritéria žák hodnotí společně s ostatními žáky a pedagogem v rámci závěrečné reflexe po ukončení výtvarné práce nebo výtvarného projektu. Hodnotící tabulka je součástí portfolia žáka a slouží žákovi především jako nástroj k sebehodnocení a sledování vlastního pokroku.