8.ABC - VOZ 18. - 22. 5.

Datum 14.5.2020
8.ABC - VOZ 18. - 22. 5.

Týdenní plán na 10. týden distanční výuky

Milí osmáci,

úkol z VOZu bude i tento týden inspirovaný naším hlavním tématem - Marsem. Společně si posvítíme na psychické a sociální dopady izolace, kterou často prožívají astronauti, a s kterou se musel poprat i hlavní hrdina filmu Marťan (opravdu doporučuji zkouknout ze studijních důvodů - nejlépe v originálním jazyce :-).

Pro splnění úkolu budeme vycházet ze 3 základních zdrojů a z nich plynoucích otázek:

1. Film Marťan

Otázky k zamyšlení:

  • Jak se hlavní hrdina vypořádal s tíživou skutečností? Co dělal, aby přežil? Jak si chránil své duševní zdraví?
  • Co tě na filmu nejvíce zaujalo? Je podle tebe možné nějakou strategii použít v reálném životě? Zdůvodni.
  • Co si z filmu můžeš vzít ty osobně? (myšlenka, nápad, ponaučení)?

 

2. Článek astronauta

Tento článek jsem převzala od pana učitele Zvěřiny, který jej také sdílí na svých stránkách. Připadá mi užitečné pročíst si tipy na zvládnutí izolace od profíka. Je to sice v angličtině, ale je to napsané poměrně jednoduchým jazykem, takže vám věřím, že se tím prokoušete. Shrnutí: 

Drž se plánu ... vlastním tempem

Jdi do přírody

Věnuj se tomu, co tě baví ( koníčkům)

Veď si deník

Zůstaň ve spojení

Naslouchej odborníkům

Otázky k zamyšlení:

  • Jaký je tvůj názor na tyto Tipy? Považuješ je za použitelné/ užitečné? Zdůvodni.
  • Kterou z uvedených věcí jsi dělal/a v karanténě i ty? Jak se ti to osvědčilo?
  • Který z tipů považuješ za zbytečný/ neproveditelný/ nenápomocný a proč?
  • Který z uvedených tipů je pro tebe novinkou a rád bys jej vyzkoušel/a a proč?

 

3. Vlastní zkušenosti

Sice jste nebyli v úplné sociální izolaci jako ti dva pánové, přesto za sebou máte 2 měsíce, kdy jste se nemohli potkávat s tolika lidmi, jako dřív. Nemohli jste se plně svobodně pohybovat, chodit do školy, ven, do obchoďáku, za přáteli. Tato mnohdy nepříjemná zkušenost pro nás ale může být zdrojem nových znalostí / objevů / dovedností/.... Jak se říká, všechno zlé je pro něco dobré, tak z toho to dobré pojďme vytáhnout a podělit se o své myšlenky, nápady a tipy s ostatními!

Otázky k zamyšlení:

  • Co ti nejvíc pomáhalo v době nouzového stavu, aby ses necítil smutný/ sám?
  • Objevil/a jsi nějaký svůj nový skrytý talent / koníček? Doporuč osvědčenou aktivitu!
  • Našel/a jsi nějaký skvělý způsob organizace práce a volného času? Poděl se!
  • Poděl se o cokoliv pozitivního, co jsi objevil(a)/ zjistil(a) / zažil(a) během karantény a co si chceš zapamatovat/ uchovat/ dělat i nadále.

 

POSTUP:

Vyberte si jeden zdroj, zamyslete se nad položenými otázkami a sdílejte své názory, nápady, objevy a tipy s ostatními (když se předtím bezplatně zaregistrujete zde, celkem mi tím pomůžete, ale to dobrovolné) ZDE v Padletu.  Můžete se vyjádřit klidně ke všem třem oblastem nebo se chytit jedné otázky a jít víc do hloubky, více se nad ní zamyslet. Vznikne nám tak nástěnka s minimálně 66 vzkazy plnými vašich myšlenek a názorů - prostor, který nás všechny může obohatit. 

Klinutím na tlačítko v pravém dolním rohu nebo dvojklikem kamkoli vytvoříte příspěvek. Pokud nejste přihlášení, napište do příspěvku i své jméno (přihlásit se můžete přes školní mail - je to jednoduché a dokonce mi to pomůže). Na příspěvky můžete i reagovat, lajkovat je a komentovat. Sdílejte až do neděle 24.5. 

Tak s chutí do toho! :-)